keskiviikko 4. joulukuuta 2013

Joulujuttuja

Miten voi aika mennä näin nopeaa? En oikeasti ymmärrä, johtuuko se siitä, että olen tulossa vanhaksi, vai mikä ihme nyt on.. Joulu tuli aivan tajuttoman äkkiä! Tai no, joulukuu mutta eikös se ole melkein sama asia? ;) Yleensä olen ihan täpinässä kesäkuusta lähtien, kun mieheni ei suostu kertomaan mitä aikoo ostaa minulle joululahjaksi. Tänä vuonna hän jopa itse kysyi, että onko hän tehnyt jotain väärin, kun en ole koko aikaa kyselemässä. En ole vielä ehtinyt tehdä paljoa lahjaostoksiakaan, aiemmin kun olen tähän mennessä jo tehnyt monta listaa lahjoista ja niiden saajista. Enkä vielä tiedä itsekään mitä toivoisin... Täytyy kai mennä pian lääkäriin, minulle tällainen ei-höperöys joulun alla ei ole normaalia :D


Jotain olen sentäs saanut aikaan, nimittäin joulukuusen hakeminen lähimetsästä (=häkkivarastosta) ja kuusen koristelu! Tarkoituksena oli tehdä tämä jo aiemmin, mutta vasta maanantaina ehdin ja sain fiiliksen siihen. Mieheni kysyi lähtiessään töihin, "aiotko laittaa joulukuusen tänään?", ja sanoin "en vielä tiedä", mihin hän totesi, että "laita nyt vaan kun sun tulee siitä hyvä mieli". Kyllä tuo taitaa minut tuntea paremmin kuin minä itse :) Pari lahjaa olen jo paketoinut, kun tilasin tosiaan sieltä Dermosililta niitä ihonhoitojuttuja, ja osa niistä päätyi lahjapaketteihin, mm. miehelleni ja äidilleni. Okei, yhden lahjan olen tosin ostanut myös itselleni, mutta se oli vaan pakko :D Näette sitten jouluna ;)


Meillä ei ole mitään hirveää määrää joulukoristeita, joten ainoat jouluvalomme laitoin työhuoneen seinälle roikkumaan, ja ne ovat kyllä niin kivat :) Eilen nukkumaan mennessä tajusin, että aina joulun aikaan yöllä oli olohuoneessa valoisaa, kun joulukuusen valot olivat päällä yölläkin. Nyt työhuoneesta kajastaa valoa yöllä eteiseen ja myös makuuhuoneeseen, ja voi kun tuli kodikas olo! Jos kesällä valo paistaa keittiön ikkunasta makkariin, niin yleensä se vain ärsyttää, koska tykkäisin nukkua pimeässä, mutta nuo jouluvalot eivät haittaa yhtään! :)

Tänään olisi tarkoitus käydä miehen kanssa hieman ostoksilla, tosin pitäisi myös lukea pariin tulossa olevaan kokeeseen ja vaikka mitä.. Huomenna lähdemme itsenäisyyspäivän viettoon kotopuoleen, jossa ilmeisesti on jo lunta niin että sen huomaa. Täällä pk-seudulla kun ei taida olla lunta missään, mutta ihan hyvä kai, jottei tule niitä kauheita ketjukolareita :s No niin, nyt täytyy lopettaa, kokous alkaa ihan pian ja täytyy vielä tsekkaa viime kerran muistiot ennen sitä. Ei muuta kuin mukavaa keskiviikkoa kaikille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti